czwartek, 20 października 2022

"Wybór. Przetrwać niewyobrażalne i żyć" Edith Eger

 8/10


     Znacie ten stan, kiedy po książce spodziewacie się czegoś konkretnego, a dostajecie coś zupełnie innego? Zazwyczaj jesteśmy wtedy rozczarowani. A jednak w przypadku książki "Wybór" Edith Eger jest inaczej. Jestem zachwycona!

     Edith Eger jest Żydówką i w wieku szesnastu lat, wraz z rodziną została zabrana z Węgier do Auschwitz. Jej matka i ojciec zginęli. Przez piekło przechodziła razem z siostrą. Udało im się przeżyć, ponieważ Edith oczarowała swoim tańcem Josefa Mengela. Była baletnica szła w marszu śmierci i trafiła do kolejnego obozu. Kiedy Amerykanie przychodza z pomocą, jest u kresu sił. Schorowana i z uszkodzonym kręgosłupem stara się żyć normalnie. Niestety nie jest to możliwe.

     I teraz Was zaskoczę. Ta książka, to tylko w jednej trzeciej opowieść o pobycie autorki w obozach koncentracyjnych. Co jest dalej? Dalej jest coś czego się nie spodziewałam. Otóż Edith Eger wraz z mężem i córką popłynęła do Ameryki i tam została cenioną psycholożką. (Nie spodziewałam się tego, bo z zasady nie czytam opisu przed przeczytaniem książki.) Droga, którą przeszła jest niesamowita. Kiedy przestała uciekać od przeszłości i stawiła jej czoła, nabrała sił i jej życie zmieniło się na lepsze. 

     Dla mnie ta powieść jest wyjątkowo dobra i wyjątkowo trudna. Część psychologiczna dużo wniosła do mojego życia. Rozmowy Edith z pacjentami i ujarzmianie własnej traumy, są niezwykle interesujące. Najbardziej zapamiętałam to, że zawsze mamy wybór. Nawet jeśli jest on pomiędzy śmiercią z głodu, a tą od kuli z pistoletu. 

     Polecam Wam tę książkę z całego serca!

Wydawnictwo Czarna Owca

Stron: 392

Tytuł oryginału: The Choice. Embrance The Possible

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz