poniedziałek, 10 października 2022

Sundial - Catriona Ward

7/10    



    Kiedy w dziale nowości księgarni TaniaKsiazka.pl pojawiła się pozycja „Sundial” wiedziałam, że muszę ją mieć! Poprzednia książka Catriony Ward budziła we mnie niepokój jeszcze długo po zakończeniu lektury, a to świadczy tylko o tym, że był to genialny thriller; na to samo liczyłam tym razem.

    Patrząc z boku na rodzinę Rob można odnieść wrażenie, że jest idealnie - ładny domek na przedmieściach, mąż naukowiec, dwie ładne córeczki... Dopiero przyglądając się bliżej widać,że to pozory. Irving zdradza żonę na prawo i lewo, zaś starsza z córek pasjonuje się morderstwami, rozmawia z duchami, w tajemnicy zbiera kości martwych zwierząt i rozmawia z nieżyjącymi osobami. Kiedy próbuje otruć młodszą siostrę Rob postanawia zabrać dziewczynkę na trochę do swojego rodzinnego domu na pustyni Mojave. I nie, to nie jest sielankowa wycieczka do dziadków!
To właśnie tam wszystko się rozstrzygnie.

„Sundial” to z pewnością nie „Ostatni dom na zapomnianej ulicy” - obie książki poza autorką nic nie łączy. I nie jestem pewna czy to na pewno dobrze. O ile poprzednią pozycję czytał mi się lekko i nie mogłam doczekać się końca, o tyle przy tej nie było tego. Podobnie jak nie było tego napięcia i uczucia niepokoju. „Sundial” czyta się dość wolno, przez retrospekcje, wtrącenia rozdziałów książki pisanej przez Rob, doppelgangery. Ciekawiło mnie co będzie dalej, jakie tajemnice skrywa bohaterka i jej rodzina, mimo to, nie była to jedna z książek "nieodkładanych". Niemniej jest to całkiem przyzwoity thriller, który usatysfakcjonuje niejednego amatora tego gatunku.

Po więcej Po więcej mrocznych bestsellerów zajrzyjcie na TaniaKsiazka.pl  

    





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz