czwartek, 29 września 2022

"Klerycy. Życie w polskich seminariach" Mariusz Sepioło

 7/10


     Kiedy reportaż "Klerycy" Mariusza Sepioły pojawił się na rynku wiedziałam, że muszę go przeczytać. Wreszcie znalazłam na niego czas i trochę żałuję, że tak późno, bo to świetna książka.

      Autor odwalił kawał dobrej roboty. Historie, które opowiedzieli mu bohaterowie, rzucają światło na warunki panujące w polskich seminariach. A tymi bohaterami są zarówno księża, klerycy jak i panowie, którzy nie mają już nic wspólnego z kapłaństwem. Ci ostatni odeszli od kościoła z różnych powodów. Niektórzy się zakochali i pragnęli założyć rodziny, a inni nie wytrzymali psychicznie lub zostali z seminarium wyrzuceni.

     Nie ukrywam, że z wielu źródeł docierały do mnie informacje, przez co przechodzą kandydaci na stanowisko księdza. Dzięki tej książce mam już pełen obraz. Jak księża mogą być dobrymi ludźmi, skoro w seminariach robią im pranie mózgu i odcinają od świata zewnętrznego? Nie są w stanie normalnie funkcjonować i uważają się za lepszych od reszty społeczeństwa.

     "Kleryków" przeczytałam bardzo szybko nie tylko dlatego, że temat mnie interesuje, ale też z powodu przystępnego języka i lekkiego pióra autora. Mnie nie pozostaje nic innego jak polecić Wam ten wyjątkowy i kontrowersyjny reportaż, który otwiera oczy zarówno na sprawy kościoła jak i przygotowania młodych mężczyzn do roli kapłana. Czytajcie!

Wydawnictwo Znak

Stron: 318

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz