czwartek, 21 marca 2024

"Więzienna terapeutka. W celi z mordercami i przestępcami seksualnymi" Rebecca Myers

 6/10


     Więzienie, przestępcy, terapia... te tematy są dla mnie wyjątkowo interesujące. Tytuł książki Rebeccy Myers "Więzienna terapeutka. W celi z mordercami i przestępcami seksualnymi" obiecuje wciągającą lekturę.

     Autorka w formie pamiętnika przybliża początki swojej pracy w zawodzie terapeutki. Miała dwadzieścia dwa lata, kiedy po raz pierwszy przekroczyła próg jednego z najcięższych więzień w Wielkiej Brytanii. Przyszło jej pracować z gwałcicielami, pedofilami i mordercami. Opisuje jak wyglądała pierwsza w jej karierze grupa terapeutyczna z kilkoma więźniami, mającymi na sumieniu głównie przestępstwa o podłożu seksualnym.

     Mam problem z oceną tej książki. Do połowy byłam załamana i myślałam, że będzie to jedna z nielicznych pozycji, których nie doczytałam do końca. Męczyłam się nieziemsko. Powodem jest zbyt powierzchowne przedstawienie tematu. Zabrakło mi szczegółów dotyczących popełnionych zbrodni. Na szczęście sytuację uratowała druga połowa. Miałam wrażenie, że napisał ją ktoś inny. I choć nadal nie znalazłam drastycznych opisów, to profile psychologiczne więźniów oraz ich przeszłość okazały się bardzo interesujące.

    Żałuję, że autorka nie pociągnęła wątku związku z narcyzem. Wydał mi się on ważny na równi z pracą w więzieniu. Rebecca Myers miała do czynienia z popaprańcami na terapii i z jednym w domu. Pokazuje to, że nawet osoby z ogromną wiedzą psychologiczną, mogą uwikłać się w chorą relację.

    "Więzienna terapeutka. W celi z mordercami i przestępcami seksualnymi" Rebeccy Myers to książka, w której czegoś mi zabrakło i czuję się nią rozczarowana. Szkoda...

Wydawnictwo Znak

Stron: 288

Tytuł oryginału: Inside Job. Treating Murderers and Sex Offenders. The Life of a Prison Psychologist

1 komentarz:

  1. Twój post to arcydzieło błyskotliwości! Wnikliwy, dobrze sformułowany i naprawdę wartościowy. Dziękuję za podzielenie się swoją perspektywą. Nasz blog to doskonałe miejsce do dyskusji na temat gry Aviator.

    OdpowiedzUsuń