niedziela, 16 maja 2021

"Życie za wszelką cenę" Lisa Genova

 4/10

   Dawno, dawno temu czytałam książkę pt. "Motyl". Pamiętam, że bardzo mi się podobała. Dlatego też, kiedy zobaczyłam w bibliotece "Życie za wszelką cenę" tej samej autorki, wypożyczyłam ją bez zastanowienia. Byłam pewna, że Lisa Genova i tym razem mnie nie zawiedzie. Niestety się pomyliłam.

   Richard jest światowej sławy pianistą. Jego kariera rozwija się w zawrotnym tempie. Wyniki badań lekarskich pokazują jednak, że niebawem nie zagra już żadnego koncertu. Okazuje się, że Richard choruje na ALS czyli stwardnienie zanikowe boczne. Na tę chorobę cierpiał między innymi Stephen Hawking. Ważną postacią w książce jest również była żona Richarda, Karina. Utalentowana pianistka polskiego pochodzenia, która żyła w cieniu męża i poświęciła się wychowaniu córki.

   Szczerze mówiąc nie polubiłam bohaterów tej książki. Richarda, ponieważ zdradzał żonę, a kiedy zachorował (pomimo, że byli już po rozwodzie) wprowadził się do jej domu i zrobił z niej swoją opiekunkę. A Karina się na to zgodziła. Brawo!!! Strasznie irytujące postacie. Poza tym w "Życiu za wszelką cenę" jest mnóstwo długich i nudnych opisów np. gry na pianinie. Na plus zaliczam ciekawy temat i dokładne wyjaśnienie etapów choroby ALS. Niestety moja ocena to zaledwie 4/10.


Wydawnictwo Filia
stron: 360
tytuł oryginału: Every Note Played


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz