piątek, 30 sierpnia 2024

Zanim zostaliśmy potworami - Katnis Hsiao

   5/10

 Każde spotkanie z literaturą azjatycką jest... specyficzne, a kiedy mamy do czynienia z thrillerem psychologicznym jest... bardzo specyficznie.

    Ning ma bardzo specyficzną pracę - sprząta miejsca zbrodni. I choć zapach krwi i rozkładających się zwłok nie należy do przyjemnych, jest to jedyny zapach jaki dziewczyna może poczuć, poza tym jej zmysł powonienia odmówił współpracy, choć wcześniej był niezwykle wprost rozwinięty. Przyjmując kolejne zlecenie Ning nie spodziewa się, że może ono zaważyć na jej dalszym życiu - okazuje się bowiem, że posprzątała miejsce zbrodni, którego jeszcze nie obejrzała policja, tym samym staje się główną podejrzaną.
Czy Ning i jej przyjaciołom uda się wyjaśnić tą koszmarną pomyłkę? Czy w dowodzeniu prawdy dziewczyna nie posunie się o krok za daleko?

    Dziwna była to książka. Pomysł sam w sobie jest ciekawy, ale coś mi tutaj nie do końca grało. Bohaterowie są wyraziści, ale jak dla mnie za dużo uwagi poświęcone jest opisom, które nie są istotne dla całości. I retrospekcje - nie mam nic przeciwko, ale gdy są wprowadzane w jakiś uporządkowany sposób, tutaj mieszały się z teraźniejszością, przez co nieraz trochę się gubiłam. I z pewnością nie jest to lektura dla wrażliwych - opis toczącej się po ziemi gałki ocznej, robactwa pełzającego w kałużach krwi i tym podobne nie należą do najprzyjemniejszych. 
Całość nie wypada najgorzej, czytając można poczuć lekki niepokój, a i chce się poznać rozwiązanie całej tej zawiłej sprawy, więc jeśli jesteście gotowi na coś lekko odrażającego i niecodziennego, to wybierając „Zanim zostaliśmy potworami” traficie w dziesiątkę!


wyd.: Mova
Stron 456
tytuł oryginalny: 
成為怪物以前 

1 komentarz:

  1. Wydaje mi się, że autor rzeczywiście miał ciekawy pomysł na fabułę książki. Jestem fanką podcastów kryminalnych, więc pewnie zaciekawił by mnie opis z tyłu okładki i książkę bym zakupiła. Cieszę się, że przeczytałam Twoją recenzję, dzięki temu wiem, że chyba lepiej sięgnąc po inny tytuł.

    OdpowiedzUsuń