czwartek, 15 maja 2014

Rekin z parku Yoyogi - Joanna Bator



    Jak do tej  pory moja wiedza na temat Japonii była raczej ograniczona i schematyczna. Kraj kojarzył  mi się z sushi, kwitnącymi wiśniami, Hello Kitty i genialnym pisarzem Harukim Murakami.
   Po przeczytaniu najnowszej publikacji laureatki nagrody Nike wiedza ta odrobin się poszerzyła.

   "Rekin z parku Yoyogi" to zbiór felietonów poświęconych państwu bliskiemu sercu pisarki. Poza ciekawostkami kulturowymi sporo można się z książki dowiedzieć na temat jednego z najlepszych współczesnych pisarzy - Joanna Bator jest wielką fanką Murakamiego.
   Kilka stron autorka poświęca mangom i anime jako istotnym elementom japońskiej kultury. Sporo dowiemy się także o gejszach, święcie stalowego penisa, autorce i samych Japończykach. 

   Mimo, iż nie bardzo lubię felietony, gdyż zazwyczaj nie składają się w spójną całość tę książkę czytało mi się dobrze i szybko. Nie męczyła mnie jak niektóre reportaże.
   Myślę, że fani Japonii, Murakamiego i Joanny Bator nie będą zawiedzeni. 


wyd.: W.A.B.
stron 240
wydanie I (02.04.2014)

2 komentarze:

  1. Oto książka, która zmieniła moje życie! http://wizjezaglady.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. O Japonii zawsze bardzo chętnie czytam :)

    OdpowiedzUsuń