środa, 6 lipca 2016

Droga - Cormac McCarthy

9/10


   "Drogę" skończyłam czytać jakiś czas temu, ale nie wiedziałam, co o niej napisać. Bo to jest tego typu książka, o której nie można powiedzieć (napisać): podobało mi się.

   Bo czy komuś może się podobać historia, w której głównym bohaterem, poza małym chłopcem i jego tatą, jest zniszczony, smutny i szary świat. Świat pozbawiony kolorów, bo wszystko pokrywa siwy popiół. Świat, w którym trzeba wybierać czy po prostu przeżyć, czy zaryzykować śmierć głodową, ale pozostać człowiekiem. 
   Po przeczytaniu książki siedziałam i patrzyłam się w ścinę. 
Mimo, że jest bardzo oszczędna w formie, niesie ze sobą wielki ładunek emocjonalny. Nie można chyba jej ot tak skończyć, odłożyć i po prostu zapomnieć. 
   Jest to jedna z tych pozycji, które wbijają (przynajmniej mnie) w fotel, siedzą w głowie i nie dają spokoju jeszcze długi czas po zakończeniu lektury. 



wyd.:Wydawnictwo Literackie 
stron 267
wydanie 2008 r.
tytuł oryginalny: The Road


2 komentarze:

  1. Już dawno miałam w planach, muszę w końcu po nią sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książki Cormaca McCarthy`ego nigdy nie są łatwą lekturą. Rzadko kiedy dają nadzieję, że ludzie będą lepsi, mądrzejsi…

    OdpowiedzUsuń