wtorek, 30 czerwca 2020

Labirynt Duchów - Carlos Ruiz Zafon

10/10
Znacie księgarnię Sempere i Synowie znajdująca się przy ulicy Santa Ana w Barcelonie? Jeśli nie - koniecznie musicie poznać! Jeśli zaś znacie oznacza to, że Cmentarz Zapomnianych Książek także nie jest Wam obcy, podobnie jak seria Carlosa Ruiz Zafona.

Książki o rodzinie Sempere pochłonęły mnie od samego początku, z wielką niecierpliwością wyczekiwałam każdego kolejnego tomu, kończąc „Labirynt duchów” czułam wielki smutek, że to koniec.
Choć muszę przyznać, że zaczynając czwarty tom miałam mieszane uczucia, nie mogłam się w niego wgryźć, nie poczułam magii dawnej Barcelony. Spowodowane może było to faktem, że brakowało mi czasu, żeby przysiąść i przeczytać ciągiem więcej niż 10 stron (większość matek małych dzieci  to z pewnością zna). wiedziałam jednak, że nie zrezygnuję. I nie żałuję. Nie żałuję ani minuty poświęconej na przeczytanie tej książki.

W czwartej części Cmentarza Zapomnianych Książek poznajemy Alicję Gris. Młodą dziewczynę, którą spowija mrok. Alicja wraz z narzuconym jej komisarzem Vargasem ma pomóc policji w odnalezieniu zaginionego Mauricia Vallsa - znamienitej osobowości na firmamencie  sceny politycznej i kulturalnej Hiszpanii. Minister wyjechał ze swojej posiadłości i ślad po nim zaginał. 
Wszystkie ślady prowadzą do Barcelony, gdzie Alicja będzie musiała się zmierzyć z duchami przeszłości.
Los tak nią pokieruje, że jej losy splotą się z rodziną Sempere oraz Ferminem. Okazuje się, że nie pierwszy raz.
Jednak teraz znajomość z Alicją stanowi zagrożenie dla Daniela, Bei małego Juliana i wszystkich, którzy będą chcieli jej pomóc.
Jak potoczą się losy bohaterki uwikłanej w aferę polityczną? Co się stanie z bohaterami? Czy Daniel ulegnie żądzy zemsty?

Nie mam wątpliwości - „Labirynt duchów” spodoba się fanom „Cienia wiatru”. Jeśli kogoś z Was Zainteresowała ta książka, to bardzo polecam. Jendak najpierw sięgnijcie po pierwszą część tej historii, bo wtedy zdecydowanie więcej zrozumiecie z tej opowieści i możliwe, że tak ja mnie, zaczaruje Was ówczesna Barcelona i mała rodzinna księgarnia przy ulicy Santa Ana.

wyd.: Muza
stron 896
tytuł originaly: El Laberinto de los Espiritus
seria: Cmentarz Zapomnianych Książek (#4) 
 

1 komentarz:

  1. Ksiazki warte polecenia, szkoda, ze Zafon juz nic nie napisze , wielka strata dla jego czytelnikow. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń