środa, 29 czerwca 2022

Jestem otchłanią - Donato Carrisi

9/10


    Nie mam ulubionego gatunku literackiego, czytam wszystkiego po trochu (poza poradnikami i erotykami). Jednak zauważyłam pewną prawidłowość - jak czytam obyczajówki, to kilka tytułów z rzędu, podobnie z innymi formami. Tak było i tym razem; po dobrym kryminale Lisy Gardner, postanowiłam zapoznać się z twórczością włoskiego autora kryminałów i thrillerów - Donato Carrisi. Jego poprzednia książka „Dom głosów” zyskała bardzo dobre recenzje, ja postawiłam na nowość z księgarnia TaniaKsiazka.pl - „Jestem otchłanią”. Był to strzał w dziesiątkę, bardzo rzadko zdarza mi się tak wysoko ocenić thriller.

    Sprzątający mężczyzna jest bardzo tajemniczy - nie ma rodziny, nie utrzymuje kontaktów towarzyskich ani z sąsiadami, ani z kolegami z pracy. Jest samotnikiem, jedyną osobą z jaką łączy go jakakolwiek więź jest Mickey. Ale nie myślcie, ze jest to przyjaźń, o nie. Raczej uzależnienie, syndrom sztokholmski.

    Łowczyni much, po tragedii jaka spotkała jej rodzinę, w całości poświęciła swoje życie ratując kobiety katowane przez partnerów.

    Dziewczynka z fioletowym kosmykiem pochodzi z bogatego domu, mogłoby się wydawać, że jej życie to bajka. Jednak pewnego dnia rzuca się w ciemną toń jeziora, mając nadzieję, że już nie wypłynie.

    Przez jeden błąd obie kobiety szukają sprzątającego mężczyzny. Obie nic o nim nie wiedzą i każda szuka go z innego powodu.
Mężczyzna ma wprawę w niezwracaniu na siebie uwagi, jednak każdy kiedyś podejmuje decyzje, które mogą okazać się fatalne w skutkach.

    Jeśli ciekawi Was, co takiego łączy tych bohaterów i kto okaże się katem a kto ofiarą, polecam Wam tę książkę. 
Trzyma w napięciu, nic nie jest tu oczywiste; styl i pióro autora sprawiają, że czyta się bardzo szybko. Kilka ostatnich stron wprawiło mnie w niemałe zdumienie, natomiast po przeczytaniu ostatniego zdania szczęka opadła mi aż do podłogi.

    „Jestem otchłanią” oraz inne trzymające w napięciu thrillery znajdziecie na stronie TaniaKsiazka.pl.


wyd.: Albatros
Stron 352
tytuł oryginalny: Io sono l'abisso

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz