piątek, 3 czerwca 2022

"Głośnik w głowie. O leczeniu psychiatrycznym w Polsce" Aneta Pawłowska-Krać

 8/10


     Wydawnictwo Czarne słynie z doskonałych reportaży. Tym razem miałam przyjemność zagłębić się w świat ludzi chorych psychicznie. Jak się pewnie domyślacie, nie była to łatwa lektura. 

     W swojej książce Aneta Pawłowska-Krać przybliża nam problemy polskiej psychiatrii. Na szczęście nie są to tylko suche fakty i statystyki. Historie osób dotkniętych chorobą, czyta się z niedowierzaniem. Nie są to tylko dorośli, ale i dzieci. Właśnie w przypadku najmłodszych, sytuacja jest najbardziej dramatyczna. I nie chodzi o zbyt małą ilość miejsc w szpitalach psychiatrycznych. Największym problemem jest brak lekarzy i pielęgniarek. Nic nie pomoże budowa kolejnego centrum psychiatrii, skoro nie będzie miał w nim kto pracować. 

     Dla mnie "Głośnik w głowie" jest jednym z lepszych reportaży jakie przeczytałam. Bardzo zżyłam się z bohaterami i trzymam kciuki, żeby coś się w Polsce zmieniło i mogli otrzymać odpowiednią opiekę medyczną. Dlaczego w naszych szpitalach psychiatrycznych nie może być np. tak jak w Szwecji? A jak tam jest, opowie Wam jeden z bohaterów książki. 

     Nie pozostaje mi nic innego jak z całego serca zachęcić Was do lektury. Polecam!

Wydawnictwo Czarne

Stron: 232

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz