poniedziałek, 14 listopada 2022

Prezent - Sebastian Fitzek

 5/10


    Czy macie tak, że czasami lubicie się bać, czuć niepokój? 
Ja w takim przypadku sięgam po książkę, która może wywołać uczucie strachu czy lekkiego nerwowego napięcia. Są autorzy, którzy socjalizują się w tego typu literaturze - jednym z nich jest Sebastian Fitzek. Po lekturze kilku jego pozycji byłam pewna, że to dobry wybór, dlatego też na stronie TaniaKsiazka.pl zamówiłam „Prezent” tegoż autora.

    Milan pracuje w Berlinie w amerykańskiej knajpie, spotyka się z koleżanką z pracy, z którą jednak niezbyt mu się układa, gdyż zataja przed nią swój największy sekret... Wcale nie to, że wcześniej parał się napadami na podobne miejsca, o nie. Chodzi o to, że Milan jest analfabetą. To ta straszna prawda nie chce przejść mu przez gardło. Pewnego dnia widzi w aucie dziewczynkę, która trzyma przy szybie kartkę z napisem, którego ten nie potrafi przeczytać, ale czuje, że coś jest nie tak. I w ten sposób zaczynają się wszystkie jego kłopoty. Okazuje się, że dziewczynka została porwana, a człowiek, który ją uprowadził jest bardzo brutalny, w dodatku w zamian za jej uwolnienie chce od Milana pewnej, nie małej, kwoty. 
Tylko dlaczego mężczyzna miałby zapłacić okup (na który go nie stać), za obce dziecko?
W trakcie śledztwa czy też akcji ratunkowej na jaw wychodzi wiele dawno zapomnianych tajemnic i pozornie nic nie wydaje się takim, na jakie wygląda.

    Brzmi ciekawie? Możliwe. Ja jednak miałam problem z tą historią. Na początku nie mogłam się wciągnąć, potem nic mnie w niej nie zaskoczyło. Może po prostu po „Dziewczynie z sąsiedztwa” żadna książka o psychopatach nie jest mnie w stanie zaskoczyć. Kompletnie też nie rozumiem w jakim celu autor umieścił Milana w więzieniu, zupełnie bez sensu...
Po tym autorze spodziewałam się czegoś więcej, ale to tylko moje odczucie, Wam może akurat przypadnie do gustu historia Milana.

Po więcej mrocznych pozycji zajrzyjcie do księgarni TaniaKsiazka.pl.



wyd.: Amber
stron 320
tytuł oryginalny: Das Geschenk














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz