środa, 2 listopada 2022

"Czasem czuję mocniej. Rozmowy o wychodzeniu z kryzysu psychicznego" Agnieszka Jucewicz

 9/10


     Każdy zna kogoś z zaburzeniami psychicznymi. Możemy nawet nie zdawać sobie z tego sprawy, bo te osoby często nie mówią o swojej chorobie. Z książki "Czasem czuję mocniej" Agnieszki Jucewicz dowiecie się m.in. dlaczego tak się dzieje.

      Od razu napiszę Wam, że tę pozycję się po prostu pochłania. Aczkolwiek mogę być trochę niewiarygodna w tym stwierdzeniu, ponieważ sama borykam się z nerwicą lękową i atakami paniki. Te tematy są mi więc bardzo bliskie. W każdym razie jestem zachwycona wywiadami jakie przeprowadziła autorka. Poznacie osoby z depresją, schizofrenią, zaburzeniami obsesyjno-kompulsyjnymi, zespołem stresu pourazowego, zaburzeniami lękowymi i napadami paniki, zaburzeniami hipochondrycznymi, anoreksją, uzależnione od alkoholu i narkotyków oraz zaburzeniami afektywnymi dwubiegunowymi. Są to ludzie, którzy pomimo choroby nie zamknęli się w domu, ale walczą. Walczą i równoczesnie robią wiele dobrego dla innych. Leczenie zawsze przynosi efekty i najważniejsze, to przyznać się, że nie możemy sobie poradzić.

     Nie mogłam oderwać się od tej książki. Opowiedziane historie są niezwykłe i każdy powinien się z nimi zapoznać. Wiele z nich odebrałam osobiście; znajdowałam tam cząstkę siebie. Każdy bohater jest wyjątkowy nie pomimo swojej choroby, a właśnie dzięki niej. Należy podnosić świadomość społeczeństwa w temacie psychiatrii i psychologii, co Agnieszka Jucewicz poprzez rozmowy z tymi wspaniałymi osobami, robi.

     Cóż mogę więcej napisać? Książka jest doskonała i nawet jeśli nie macie problemów natury psychicznej, warto ją przeczytać. Może dzięki wiedzy z niej zaczerpniętej, będziecie w stanie komuś pomóc. Przeczytajcie koniecznie!

Wydawnictwo Znak

Stron: 384

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz