poniedziałek, 21 lutego 2022

"Nie dopniesz swego" Diana Brzezińska

 6/10


     Okładka nowej książki Diany Brzezińskiej, za nic w świecie nie kojarzy mi się z kryminałem. A jednak nim jest. I to całkiem niezłym.

     "Nie dopniesz swego" to pierwszy tom serii z prokurator Gabrielą Sawicką. Nie jest ona nowa w tej branży, ale po tym jak pracowała w Gorzowie Wielkopolskim, wraca do rodzinnego Szczecina. Ma nadzieję zacząć wszystko od nowa i jak najszybciej zapomnieć o odwołanym ślubie. Od razu rzuca się w wir pracy. A roboty jest sporo, bo na tapecie handel kobietami i męska ręka znaleziona w lesie.

     Gabi to kobieta z silnym charakterem. Polubiłam ją od razu, bo jest moim totalnym przeciwieństwem. Na pewno autorka nie miała takiego planu, ale jej bohaterka bardzo przypomina mi Chyłkę. Podczas czytania wyłapałam wiele cech wspólnych. Jakoś specjalnie mi to nie przeszkadzało, ale przyczepię się do innej rzeczy. O ból głowy przyprawiali mnie "chichoczący" policjanci i "prychanie" prawie na każdej stronie. 

     Generalnie akcja jest wartka jak nurt rzeki na wiosnę. Nie ma nudnych opisów i nic niewnoszących sytuacji. Dodatkowym atutem są bardzo krótkie rozdziały. Być może to powoduje, że wszystko dzieje się szybko i bez zbędnego rozwlekania. Nie przeszkadza również to, iż sprawca znany jest już w połowie książki. Autorka skupia się nie tyle na zagadce kryminalnej, ile na tym, jak wygląda prowadzenie śledztwa, praca prokuratora i rozprawa sądowa. Tym książka wyróżnia się na rynku polskich kryminałów i thrillerów.

     Życie osobiste bohaterów jest niezwykle intrygujące i bardzo dużo wnosi do fabuły. To co się u nich dzieje, jest tak samo ciekawe jak temat zbrodni. No i zakończenie wbija w fotel. Na pewno przeczytam drugi tom serii o Gabrieli, jej przyjaciołach i wrogach. Polecam!


Wydawnictwo Otwarte

Stron 416

Cykl: Prokurator Gabriela Sawicka (tom 1) 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz