wtorek, 7 września 2021

"Japonia. Notatki z podróży" Kinga Kocimska

 6/10


     Jeśli miałabym wybrać kraj, do którego chciałabym pojechać, bez wątpienia byłaby to Japonia. Czy moje marzenie kiedyś się spełni? Pewnie nie. Dlatego pozostaje mi czytanie książek o tym wyjątkowym państwie.

     "Japonia. Notatki z podróży" to zapiski Kingi Kocimskiej, która wyjechała na wymarzoną wycieczkę zaledwie na 10 dni. To zdecydowanie za mało żeby zwiedzić cały kraj. Skupiła się więc na dwóch najważniejszych miastach, czyli Tokio i Kioto. Dzięki takiemu wyborowi, autorka opisała zarówno nowoczesność jak i historyczne miejsca. Przygody, które jej się przytrafiły są niezwykle ciekawe i momentami przezabawne. W końcu to inna kultura i wiele zachowań Japończyków jest dla nas co najmniej dziwnych. Dowiecie się jak uniknąć gafy np. w taksówce czy restauracji.

     Książka przeniosła mnie do Japonii i co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Piękne fotografie i ciekawe opisy najbardziej interesujących obiektów spowodowały, że byłam na tej wyprawie razem z autorką. Podziwiałam kwitnące wiśnie, próbowałam japońskich smakołyków i ubrana w kimono, uczestniczyłam w ceremonii herbacianej.

     Polecam tę książkę zakochanym w Japonii oraz tym, którzy chcą poznać jej kulturę i historię.

Wydawnictwo BookEdit
stron 282

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz