sobota, 20 stycznia 2024

"Opowieści dla dzieci, które chcą być odważne" Álex Rovira, Francesc Miralles

 6/10


     Nieważne ile mamy lat, nasze wewnętrzne dziecko nigdy nie dorośnie. Ja swojemu od czasu do czasu podarowuję pozycję z literatury dziecięcej. Tym razem padło na "Opowieści dla dzieci, które chcą być odważne" Álexa Roviry i Francesca Mirallesa.

     Książka stanowi zbiór trzydziestu pięciu krótkich (bardzo krótkich) opowiadań dla dzieci powyżej dziewiątego roku życia. Dla młodszych zdecydowanie nie, ponieważ napisane są one dość trudnym językiem. Każde z nich zakończone jest wyjaśnieniem w stylu "co autor miał na myśli". Większość z tych tekstów pominęłam, ale dla młodego czytelnika są one potrzebne.

     Ze smutkiem muszę przyznać, że się zawiodłam. Zachwycona dawką historyjek z poprzedniej książki autorów pt. "Opowieści dla dzieci, które chcą być szczęśliwe", oczekiwałam czytelniczej uczty. Niestety te krótkie powiastki, choć napisane w takim samym stylu, nijak do mnie nie przemówiły. Miałam wręcz wrażenie, że są nie na temat. Oczywiście nie wszystkie. Kilka z nich było ciekawych i niosło mądre przesłanie. Kilka, to jednak za mało, żeby całość ocenić jako godną polecenia. Przestrzegam też, że dużo tu o Bogu.

     Moją niską ocenę odrobinę podwyższyłam. Zrobiłam to, ponieważ książka jest pięknie wydana. Twarda oprawa, jakość papieru i ilustracje powodują, że miło trzyma się ją w dłoniach. I co ważne, nie daję autotom czerwonej kartki. Kolejną książkę z serii przeczytam z nadzieją, że trafi prosto w moje serce. Poczekamy, zobaczymy...

Wydawnictwo Czarna Owca (To•tamto)

Stron: 176

Tytuł oryginału: Cuentos para tener valor

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz