poniedziałek, 29 maja 2023

"Kult" Camilla Läckberg, Henrik Fexeus

 10/10


     Wreszcie doczekałam się drugiej części trylogii mojej ukochanej królowej kryminałów i tego pana, o którym nadal niewiele wiem. Tym razem książka ma tytuł "Kult" i Camilla Läckberg wraz z Henrikiem Fexeusem znowu nie zawiedli.

     Mina i Vincent nie mieli ze sobą kontaktu od prawie dwóch lat. Porwania i morderstwa dzieci oraz sprawa osobista kobiety powodują, że policjantka prosi mentalistę o pomoc. Na scenę wkracza też Nova, przewodząca grupie ludzi wyglądających na sektę. Zaprzecza ona jednak tym plotkom twierdząc, że naucza ich tylko życia zgodnego z nurtem epikurejski. W zgromadzeniu czynnie działa matka Miny i na dodatek wciąga w to jej nastoletnią córkę. Policjantka ma mnóstwo problemów, a Vincent wydaje się być idealnym plasterkiem na ranę.

     Wiecie za co tak kocham thrillery Camilli Läckberg? Właśnie za to co dostałam w "Kulcie" (i poprzednio w "Mentaliście"). Przeczytałam genialnie opowiedzianą historię, od której włos jeży się na głowie. Nie ma dla mnie bardziej poruszających i jednocześnie okrutnych morderstw niż te, popełniane na dzieciach. A tutaj mamy trupy, sekcje zwłok i zagadkę, na rozwiązanie której niełatwo wpaść. Nie zabrakło również życia osobistego bohaterów, które jest tak samo ciekawe jak wątek główny.

     Ależ jestem zachwycona czasem spędzonym z "Kultem". To jedna z takich sytuacji, kiedy chciałabym tak dużo napisać, a brakuje mi słów. Z niecierpliwością czekam na trzeci tom, jednocześnie smucąc się, że będzie to moje ostatnie spotkanie z Miną i Vincentem.

     Czytajcie i zachwycajcie się niebywałym talentem literackim oraz opowieścią, której nigdy nie zapomnicie. Polecam!

Wydawnictwo Czarna Owca

Stron 696

Tytuł oryginału: Kult

Tom II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz