piątek, 14 kwietnia 2023

"Podążaj za motylem" Martta Kaukonen

 10/10


     Uważam, że każdy człowiek powinien mieć hobby. Nie spodziewałam się jednak, że pasją głównej bohaterki książki "Podążaj za motylem" Martty Kaukonen będą morderstwa. Przyznacie, że to dość niecodzienne zainteresowanie.

     Irę poznajemy w momencie popełniania przez nią zabójstwa. Ma zaledwie dwadzieścia lat, a "seryjna morderczyni" to jej drugie imię. Na ofiary wybiera wyłącznie mężczyzn. Nie mniej ważną postacią jest znana w całej Finlandii psychoterapeutka Clarissa. To właśnie do niej postanowiła się udać Ira w poszukiwaniu pomocy. Jej intencje nie są do końca jasne. Mamy też dwóch panów. Arto jest dziennikarzem, ktory chce przeprowadzić wywiad z Clarissą. A Pekka? To tylko, albo aż, jej mąż. Jak można się domyślać, nikt z tej czwórki nie pojawił się tutaj bez powodu.

     Od początku autorka sugeruje, że wydarzy się coś złego. Skonstruowała opowieść w taki sposób, że byłam podekscytowana i chciałam jak najszybciej dojść do wielkiego BUM. Jednocześnie delektowałam się niewiadomą. Ciekawym zabiegiem jest to, że Ira, Clarissa, Arto i Pekka są narratorami w swoich rozdziałach i zwracają się bezpośrednio do czytelnika. Bardzo mi to odpowiadało.

     Jeszcze nie napisałam najważniejszego. Przecież ten thriller psychologiczny to złoto! Praktycznie od początku, co chwilę zbierałam szczękę z podłogi. Zwroty akcji i zaskoczenia wprost zwalają z nóg. Pedofilia, alkoholizm, anoreksja, morderstwa, oszustwa i kłamstwa na najwyższym poziomie oraz terapia psychologiczna, która nie należy do standardowych... czego chcieć więcej? Zdecydowanie książka "Podążaj za motylem" Martty Kaukonen ląduje w moim TOP 10.

     Cóż więcej napisać? Jestem zachwycona i myślę, że Wy też będziecie. Brakuje słów na opisanie emocji towarzyszących mi podczas lektury. Po prostu polecam!!!

Wydawnictwo Czarna Owca

Stron: 384

Tytuł oryginału: Terapiassa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz