poniedziałek, 24 kwietnia 2023

"Nowe długie życie. Zaprojektuj swoją przyszłość w zmieniającym się świecie" Andrew J. Scott & Lynda Gratton

 5/10


     Świat się zmienia i nie ulega to wątpliwości. Żyjemy coraz dłużej, coraz intensywniej, po prostu inaczej niż nasi przodkowie. Książka "Nowe długie życie" Andrew J. Scotta i Lyndy Gratton daje odpowiedź na pytanie "Jak się w tym wszystkim odnaleźć?".

     Każdy chce żyć długo w zdrowiu i nie martwić się brakiem pieniędzy. Czy to prawda, że rozwój robotyki i sztucznej inteligencji jest tak szybki, że stanowi zagrożenie dla ludzkości? Między innymi o tym przeczytacie w książce. Ponadto zawiera ona mnóstwo faktów dotyczących naszego życia. Autorzy powołali do życia siedem fikcyjnych postaci i na ich przykładzie, obserwujemy zmieniający się świat.

     Dowiecie się jak wykorzystać ludzką innowacyjność, aby nasze nowe długie życie było godne. Jakie czekają nas przemiany? Dotychczas życie dzieliło się na trzy etapy: naukę, pracę i emeryturę. W pędzącym świecie ulega to zmianie. Znajdziecie również pytania, dzięki którym można sobie uświadomić, czy jest sie na to dobrze przygotowanym. 

     Okropnie mnie ta książka znudziła. I nie mam tutaj zastrzeżeń do stylu czy formy. W ogóle nie wiem dlaczego pomyślałam sobie, że ten temat może mnie zainteresować. Jestem jednak pełna nadziei, że komuś te wywody przypadną do gustu. U mnie wywołały tylko ziewanie. Chyba nie jestem gotowa na nowe długie życie. To, które mam, mi wystarczy.

     Nie mogę tej pozycji polecić, ale nie mogę też strasznie Was odwodzić od lektury. Jeśli ktoś lubi takie tematy, to będzie zadowolony. A jeśli tak jak ja, wolicie w książce trochę akcji, to wiadomo...

Wydawnictwo Znak

Stron: 320

Tytuł oryginału: The New Long Life. A Framework for Flourishing in a Changing World

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz