poniedziałek, 1 sierpnia 2022

Agla. Alef - Radek Rak

 8/10



   Nie miałam jeszcze okazji czytać „Baśni o wężowym sercu” - jakoś tak wyszło. Natomiast od samego początku chciałam przeczytać nową książkę Radka Raka - wyszłam z założenie, że pasowałoby zapoznać się z twórczością laureata Nike. Gdy tylko „Agla” trafiła na półki w księgarniach, zamówiłam ją na stronie TaniaKsiazka.pl i z niecierpliwością oczekiwałam nadejścia zamówienia. Jestem już po lekturze tej książki, skończyłam dosłownie 10 minut temu. I mam natłok myśli w głowie, których jeszcze nie udało mi się uporządkować.


    Sofja Kluk, to córka profesora, której życie przewraca się do góry nogami. Od dziewczynki mieszkającej w Akademii, poprzez uczennicę czarodziejki aż do zbrodniarki politycznej. I choć zwykle po krótce opisuję o czym jest książka tu nie potrafię. Bynajmniej nie dlatego, ze jest o niczym. O nie. Jest o wszystkim. O kształtującej się dopiero odosobowości, o poznawaniu co jest dobre a co złe, o odkrywaniu swojej cielesności i orientacji seksualnej. O przyjaźni, o miłości, o  stracie i cierpieniu. Głowna bohaterka ewoluuje na naszych oczach.

    Radek Rak stworzył zupełnie nowy świat (choć niektóre nazwy brzmią dziwnie znajomo ;) ) zamieszkany przez Jomów i Gojów, małodobrych katów,  raki i gobliny. Porządku pilnuje Urząd Bezpieczeństwa a nad wszystkim i wszystkimi czuwa wielki i straszny Car. Na kartach książki odnajdziemy też magię i potwory nie z tego świata. 
Trudno tą książkę sklasyfikować: można uznać, że to młodzieżówka (wszak główna bohaterka ma kilkanaście lat), fantastyka albo baśń. Jakkolwiek byśmy jej nie nazwali z pewnością jest to ponad sześćset tron bardzo dobrej literatury. 
    Czytając „Algę” zatapiałam się w historię, dawałam jej się porwać i dość niechętnie wracałam do rzeczywistego świata. Nie miałam problemu z „wciągnięciem się” w opowieść - pochłonęła mnie od razu. Momentami miałam wrażenie, że czytam „Wiedźmina” czy „Hobbita”, innym razem, że emocjonujący kryminał. 

    Polecam Wam bardzo gorąco „Aglę” i z niecierpliwością oczekują kolejnego tomu przygód Sofji Kluk, gdyż autor ma w planach  jeszcze dwie części opowieści o tej niezwykłej dziewczynie.


    Nową książkę Radka Raka oraz inne pasjonujące nowości znajdziecie w księgarni intarnetowej TaniaKsiazka.pl.


wyd.: Powergraph
stron 635
cykl Alef (tom I)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz