wtorek, 19 lipca 2022

Hazel Wood - Melissa Albert

 5/10



    Wybierając lekturę do przeczytania nie zważam na kategorie. Nie interesuje mnie czy dany tytuł zaliczany jest do young adult, młodzieżówek, czy queer literature - ważne jest, aby historia była ciekawa. I na taką właśnie historię liczyłam wybierając „Hazel Wood” z bogatej oferty książek księgarni TaniaKsiazka.pl

    I chociaż pozornie wszystko się zgadza, bo lubię, gdy w książce przenikają się świty i wymiary, jest tajemnica, niepewność, oczekiwanie, to jednak coś mi tu nie do końca zagrało.

    Alice większość swojego siedemnastoletniego życia spędziła w aucie. Przenosiła się z matką z jednego miasta do drugiego, nieraz nawet kilka razy w roku. Gdy tylko w miejscu, w którym się zatrzymały dościgał je pech, ruszały w dalszą drogę. Przestały uciekać z nadejściem informacji o śmierci Althei Proserpine - tajemniczej pisarki, babki Alice.
Spokojne życie jednak nie było im pisane - pewnego dnia po powrocie ze szkoły, Alice odkryła, że jej matka, ojczym i przyrodnia siostra zostali porwani. Dziewczyna nie wiedząc co robić, poprosiła o pomoc Fincha, fana twórczości Althei. Alice podejrzewała bowiem, że historie, które opisała jej babka odgrywają tutaj ważną rolę, wszak porywacz zostawił w mieszkaniu kartkę z „Opowieści z Uroczyska”. Problem polegał na tym, że Alice nigdy nie przeczytała tej książki, nie poznała też swojej babki.
Nieoczekiwanie Harold i Audrey zostają wypuszczeni przez porywaczy, stąd Alice i jej przyjaciel wiedzą, że za porwaniem Elli
stoi ... Uroczysko. Młodzi bohaterowie postanawiają za wszelką cenę dotrzeć do posiadłości Hazel Wood, w której mieszkała Althea Proserpine, przypuszczając, że tam znajdą odpowiedzi na nękające ich pytania.

    Tak jak wspomniałam, mamy tu wszystko, aby otrzymać genialną książkę. Świat realny przeplata się z fantastycznym, postaci nie z tego wymiaru spacerują po ulicach Brooklynu, zło i niebezpieczeństwo czają się za każdym drzewem i nie wiadomo komu można zaufać... Ale lektura mnie nie pochłonęła, im więcej przeczytałam, tym bardziej nie miałam ochoty na więcej. Główni bohaterowie mnie irytowali, historia jakoś się nie kleiła, czytania nie ułatwiały pojawiające się w tekście literówki. Wiem, że książka ma różne opinie - jednych zachwyca, innym zupełnie się nie podoba. 
Czy Wam przypadnie do gustu musicie sprawdzić sami. 

wyd.: Media Rodzina
stron 376
tytuł oryginalny:The Haezl Wood
seria: Hazel Wood (tom I)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz