wtorek, 13 czerwca 2023

"Żony Beatlesów" Marc Shapiro

 7/10


     Legendarny zespół The Beatles znają chyba wszyscy. O jego członkach napisano mnóstwo książek, z których ja nie przeczytałam żadnej. Skusiła mnie jednak pozycja "Żony Beatlesów" Marca Shapiro i można powiedzieć, że jestem usatysfakcjonowana jej treścią.

     Beatlesów było czterech: Lennon, McCartney, Harrison i Starr. Skąd więc w książce historie aż dziewięciu kobiet? Jak łatwo się domyślić, panowie nie poprzestawali na jednym małżeństwie. Z kolei dziewczyn, z którymi romansowali, nikt nie jest w stanie zliczyć. Żony nie miały, ze swoimi sławnymi na całym świecie mężami, łatwego życia. Choć pieniędzy nie brakowało, to musiały mierzyć się z uzależnieniami panów, częstą nieobecnościa w domu, zdradami i oczywiście  nienawiścią innych kobiet.

     Z pań, które miały zaszczyt zostać żonami Beatlesów, kojarzyłam tylko Yoko Ono. Dzięki tej książce poznałam je wszystkie. Każdej z nich poświęcony jest oddzielny rozdział. Poza krótką biografią, znajdują się w nich fragmenty książek oraz wywiadów. Przeczytacie nie tylko o relacjach z mężami, ale i o tym jak żyły te kobiety przed poznaniem swoich wybranków. Dla mnie najciekawsze były opisy życia małżeńskiego.

    Fajnie się to czytało, ale nie zazdroszczę tym kobietom. Wolę swój święty spokój. Oczywiście książkę polecam nie tylko fankom i fanom muzyki sławnej "czwórki z Liverpoolu". Nie trzeba się przy niej zbytnio skupiać, więc świetnie nadaje się jako przerywnik pomiędzy poważniejszą literaturą. Czytajcie!

Wydawnictwo Znak

Stron 304

Tytuł oryginału: Beatle Wives: The Women The Men We Loved Fell In Love With 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz