poniedziałek, 19 czerwca 2023

"Zdarzyło się dwa razy" Franck Thilliez

 8/10


     Sprawa z thrillerem "Zdarzyło się dwa razy", który napisał Franck Thilliez jest nietypowa. Przed rozpoczęciem czytania rzuciłam okiem na notkę o autorze. Niby normalna sprawa, ale ja znalazłam tam informację, że trzymam w dłoniach kontynuację "Manuskryptu niedokończonego" o istnieniu którego nie miałam pojęcia. W tej sytuacji, moja recenzja może nie być do końca przydatna. Chyba że ktoś, tak jak ja, też zamierza zacząć od drugiego tomu.

    Kiedy zaginęła siedemnastoletnia Julie, jej ojciec Gabriel postanowił, że nie spocznie póki jej nie odnajdzie. To, że jest porucznikiem żandarmerii (żandarmeria, bo jesteśmy we Francji), powinno ułatwić mu zadanie. Krótko po zniknięciu córki, podczas prowadzenia śledztwa, zasypia w hotelowym pokoju. W nocy na miasteczko spada deszcz martwych szpaków, a rano Gabriel odkrywa, że nie jest tym samym mężczyzną co wczoraj. To znaczy niby jest, tylko o dwanaście lat starszym.

     Utrata pamięci nie ułatwia poszukiwań, których ewidentnie nie zaprzestał przez te lata. Wszystko wskazuje na to, że wpadł na trop porywaczy Julie, a teraz będzie musiał zaczynać wszystko od początku. Na szczęście może liczyć na dawnego kolegę z pracy. 

    Czytałam tę książkę i długo miałam nadzieję, że poza bohaterami, nic jej nie łączy z pierwszym tomem. Niestety nadszedł moment prawdy i okazało się, że warto było przeczytać najpierw "Manuskrypt niedokończony". No cóż...

     Pomimo wszystko czytało mi się świetnie. W książce jest mnóstwo zwrotów akcji, zła w czystej postaci i śmierci. Podobało mi się również to, że autor część opowieści umieścił w Polsce. Przez to jeszcze głębiej weszłam w śledztwo i czytałam z większym zainteresowaniem.

    Mam podejrzenie, graniczące z pewnością, że poprzednia książka autora jest tak samo dobra jak ta. Pozostaje mi zachęcić Was do lektury, bo to kawał dobrego, mrocznego thrillera. Czytajcie!

Wydawnictwo Czarna Owca

Stron 488

Tytuł oryginału: Il était deux fois

Tom II

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz