środa, 20 kwietnia 2022

Mroczna krypta - V.E. Schwabb

 7/10



    O Victorii Schwabb pierwszy raz usłyszałam przy okazji książki „Niewidzialne życie Addie LaRure”. Zaintrygowała mnie na tyle, że postanowiłam przeczytać jej nową książkę zatytułowaną „Mroczna krypta”, którą zamówiłam w księgarni TaniaKsiazka.pl. O samej autorce jak i o jej stylu nie wiedziałam nic, więc nie miałam pojęcia, czego się spodziewać. Okazało się, że dostałam kilkaset stron całkiem niezłej historii...

    Mackenzie Bishop po rodzinnej tragedii przeprowadza się z rodzicami do innego miasta, gdzie zamieszkują w starym hotelu.
Szesnastoletnia dziewczyna postanawia poznać historie tego miejsca, szczególnie te mroczne, o ile takie są. Okazuje się, że takie miejsce jak Coronado ma swoje tajemnice. a co najważniejsze, jest w nim kilka ukrytych wejść do Pasażu. Bo musicie coś wiedzieć - poza tym, że Mac jest zwykła nastolatką, jest też Strażniczką, która powstrzymuje Historie przed przedostaniem się do Zewnętrza, czyli świata ludzi. Do Archiwum wprowadził ją jej Staruszek, jednak nikt o tym nie może się dowiedzieć. Strażnicy, poprzez dotyk mogą odczytywać emocje i przeszłość, w ten sposób Mazkenzie dowiaduje się, że przed laty w jej pokoju ktoś  stracił życie. Bynajmniej nie z przyczyn naturalnych. Im dłużej dziewczyna grzebie w historii budynku i jego mieszkańców, tym więcej niepokojących faktów odkrywa. Ponadto, w świecie Archiwum również zaczynają się dziać rzeczy niespotykane, które mogą zaważyć na losach świata.

    W książce mamy dwa tomy serii Archwium - Uśpieni i Przebudzeni, jednak wydarzenia z części pierwszej i drugiej dzieli tylko 3 tygodnie, a bohaterowie pozostają ci sami, książkę można traktować jako jedną całość. 

    Muszę przyznać. że moje początki z tą książką nie były łatwe - po pierwsze zniechęcała mnie duża objętość  i raczej mała czcionka  tekstu, po drugie przez pierwsze 100 stron było nudno. Ale potem z każdym kolejnym rozdziałem robiło się coraz ciekawiej, aż w końcu lektura i świat Archiwum mnie porwały. 
Bohaterowie, zagadki, cała historia wykreowani są w sposób precyzyjny i dopracowany, styl autorki jest lekki, bez zbędnych dłużyzn czy niepotrzebnych opisów, dlatego książkę czyta się szybko i przyjemnie.
Myślę, że ta pozycja przypadnie do gustu fanom lekkiej fantastyki i takim czytelnikom, którzy szukają w książkach niecodziennych historii z zaskakującym zakończeniem.

Książkę „Mroczna krypta” i inne fantastyczne bestsellery znajdzie w księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl


wyd.: We need YA
stron 656
tytuł oryginalny: The Dark Vault


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz