poniedziałek, 11 kwietnia 2022

"Beze mnie jesteś nikim. Przemoc w polskich domach" Jacek Hołub

 8/10


      Smutek, bezsilność, złość... chcecie to poczuć? Z pewnością nie. Uważam jednak, że każdy powinien zapoznać się z książką "Beze mnie jesteś nikim" i mimo wszystko dopuścić do siebie te negatywne uczucia.
     W tym niezwykłym dokumencie autor pokazuje, że przemoc niejedno ma imię. Oczywiście każdemu w pierwszej kolejności przychodzi do głowy obraz kobiety bitej przez mężczyznę. Faktycznie jest tak najczęściej. Jednak w książce przeczytacie również o innych przypadkach. Znajdziecie tutaj alkoholizm, wykorzystywanie seksualne, kazirodztwo, bicie dzieci oraz przemoc psychiczną, którą najtrudniej katowi udowodnić. Wszystko to przedstawione jest na konkretnych przykładach i przydarzyło się tym ludziom naprawdę. Są również statystyki, które nie napawają optymizmem.
     Przemoc w polskich domach to nie tylko ofiary, ale i oprawcy. Dowiecie się jak to wygląda od tej drugiej strony i co kieruje psychopatą znęcającym się nad najbliższą osobą. Poznacie również historie, kiedy to kobieta jest złem wcielonym. Są to odosobnione przypadki, ale się zdarzają. Mnie najbardziej zainteresowała opowieść o dziewczynie, której mąż stosował niezwykle wyrafinowaną formę przemocy, czyli gaslighting. Niestety znam to z własnego doświadczenia.
     Książkę "Beze mnie jesteś nikim" należy przeczytać z wielu powodów. Między innymi dlatego, żeby wiedzieć jak ustrzec się przed złem i jak pomóc osobom pokrzywdzonym. A że lektura jest trudna i bolesna? Niestety większość rzeczy na świecie taka właśnie jest.

Wydawnictwo Czarne
Stron: 216

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz