piątek, 1 kwietnia 2022

"Kat z Płaszowa" Max Czornyj

 6/10


     To moja druga książka Maxa Czornyja i niestety ostatnia. Nie dlatego, że jest kiepska. Zdecydowanie jednak zbyt brutalna.

     "Kat z Płaszowa" oparty jest na faktach. Narrator i główny bohater to Amon Göth, którego nie można nazwać człowiekiem. Ta bestia w ludzkiej skórze była komendantem obozu koncentracyjnego w Płaszowie. Autor przedstawia historię życia Amona, skupiając się właśnie na tym okresie. Wszyscy wiemy co działo się w obozach, jednak Max Czornyj posunął się o krok dalej. Napisał nie tylko o zbrodniach, ale również o uczuciach jakie towarzyszyły naziście podczas ich wykonywania. Göth czerpał niebywałą radość i spełniał się mordując więźniów. Opisy jego poczynań są tak drastyczne, że brak mi słów.

     Zdecydowanie ta książka mnie przerosła i nie chcę już o niej pamiętać. Czytuję krwawe historie i tematyka obozów koncentracyjnych również nie jest mi obca, ale w tym przypadku podczas lektury, czułam się bardzo źle. Szczególnie bolało mnie bestialskie mordowanie dzieci. Koszmar! Czytacie na własną odpowiedzialność.

Wydawnictwo Filia

Stron: 368

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz