piątek, 19 listopada 2021

"Akwitania" Eva García Sáenz de Urturi

 7/10


     Nigdy specjalnie nie lubiłam lekcji historii. Przed przeczytaniem tej książki musiałam więc zaczerpnąć wiadomości z Internetu. Dowiedziałam się, że Akwitania to kraina historyczna i dawny region administracyjny we Francji, położony na wybrzeży adriatyckim w południowo-zachodniej części kraju. Region ten graniczył z Hiszpanią.

     Ośmioletnia Eleonora, córka księcia Akwitanii, zostaje zgwałcona przez dwóch braci króla Ludwika VI. Kiedy ma trzynaście lat, jej ojciec podczas pielgrzymki do Composteli ginie z rąk mordercy. Eleonora podejrzewa, że i tym razem stoi za tym król Francji. Postanawia poślubić jego syna, Ludwika VII i zemścić się na znienawidzonym rodzie. W życiu jednak nie zawsze wszystko idzie po naszej myśli. Tym bardziej w średniowieczu, kobiecie nie było łatwo... nawet, a może tym bardziej, jeśli jest się królową. 

     Nie spodziewałam się, że thriller historyczny tak mnie pochłonie. Ale wydarzenia tamtego okresu są niesamowicie drastyczne. Ludzie mordowali się na potęgę. Toczyli wojny, nie brakowało zdrajców, szpiegów, zabójców, którzy pozbawiali życia bez mrugnięcia okiem. Trupy trupami - wiadomo, że w dobrym thrillerze nie może ich zabraknąć, ale jest coś jeszcze. Autorka w bardzo interesujący i jednocześnie przerażający sposób opisała fragment  życia Eleonory, przypadający na lata 1137 - 1149.

     "Akwitanię" czyta się znakomicie. Jest w niej zarówno prawda historyczna jak i fikcja. Razem daje to wyjątkowy efekt. Zdecydowanie trudno oderwać się od lektury, choć przebywanie w tamtym świecie nie jest łatwe. Naprawdę bardzo się cieszę, że nie musiałam żyć w średniowieczy, a tym bardziej w rodzinie królewskiej. Przeczytajcie tę książkę, a z pewnością docenicie to w jakich czasach żyjemy.  

Wydawnictwo Muza

stron 384

tytuł oryginalny: Aquitania

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz