wtorek, 10 sierpnia 2021

Podróż w nieznane - Agata Christie

 5/10



    Ostatnio, po bardzo długiej przerwie, postanowiłam przeczytać coś spod pióra królowej kryminału - Agathy Christie. Wybrałam książkę na chybił trafił. I niestety chybiłam.

W niewyjaśnionych okolicznościach znikają wybitni naukowcy z różnych zakątków świata, nikt nie potrafi powiedzieć czy zostali uprowadzeni, ponieśli śmierć, czy zaszyli się gdzieś z własnej woli. Jednym z takich naukowców jest Thomas Betterton. Sprawę jego zaginięcia bada komisarz Jessop, który jest niemal pewien, że żona naukowca coś ukrywa, dlatego też, gdy ta udaje się za granicę policjant postanawia ją śledzić. Niestety samolot, którym leciała Olivia ulega katastrofie, pani Betterton trafia w ciężkim stanie do szpitala gdzie w końcu umiera. Jessop jednak zdążył uknuć nie lada intrygę i miejsce zmarłej zajmuje inna, podobna do niej kobieta, która kontynuuje podróż w nieznane. 
Przypuszczenia policjanta okazują się słuszne - wkrótce Hilary dociera do tajnego laboratorium gdzie mieszka nie tylko jej mąż, ale także reszta zaginionych naukowców. Tom Betterton nie wyjawia, że przybyła na miejsce kobieta nie jest jego żoną - ma nadzieję, że za sprawą Hilary uda mu się opuścić to, na pozór idealne, miejsce. Bo choć laboratorium zapewnia mieszkańcom dosłownie wszystko zabiera jednak wolność. Naukowcy zgodzili się dobrowolnie w nim zamieszkać, jednak nie mogą go już opuścić. Wraz z Hilary na miejsce przybywa jeszcze kilka osób, z których Amerykanin Andy szybko zorientowawszy się w sytuacji, postanawia jak najszybciej opracować plan ucieczki z tego utopijnego miejsca. 
Nie zdradzę Wam czy mu się udało i nad czym pracowano w lapidarium, bo może ktoś z Was ma zamiar mimo wszystko tę książkę przeczytać.

    Mnie ona się raczej nie podobała, przywykłam do innej Agathy Christie, do intryg, zagadek. Tutaj mi tego brakło, bo choć są jakieś tajemnice, nie zaintrygowały mnie na tyle, żebym z zapartym tchem śledziła losy bohaterów. 
Zdecydowanie bardziej wolę serię z detektywem Herculesem Poirot i panną Marple oraz akcję rozgrywającą się na starej dobrej angielskiej prowincji.

wyd.: Hachette Polska
stron 231
tytuł oryginalny Destination Unknow 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz