niedziela, 16 maja 2021

"Zabijaj uważnie" Karsten Dusse

   7/10


  

    W swoim życiu przeczytałam mnóstwo książek, ale komedia kryminalna trafiła mi się po raz pierwszy. Jestem wielbicielką czarnego humoru i krwawych scen, dlatego książka "Zabijaj uważnie" wydawała się dla mnie idealna. Obawiałam się tylko czy połączenie kryminału i poradnika psychologicznego, to dobry pomysł. Moje obawy okazały się całkowicie niepotrzebne. Książka jest świetna.

     Karsten Dusse w roli głównego bohatera obsadził adwokata Björna, którego najważniejszym klientem jest znany kryminalista. Z powodu pracy Björnowi brakuje czasu dla żony i córeczki. Właśnie dlatego trafia do gabinetu coacha i to spotkanie odmienia jego życie. Adwokat uczy się co to uważność. A że prowadzi go to do popełnienia morderstwa... cóż, takie rzeczy się zdarzają. Od teraz Björn stosuje się do porad trenera uważności i nie rozstaje się z jego książką. Nie spodziewał się, że wszystko w życiu zależy od odpowiedniego analizowania sytuacji i ćwiczeń oddechowych. Teraz jego życie to pasmo sukcesów.

    Czytając tę książkę uśmiech nie schodził mi z twarzy, a momenty głośnych wybuchów śmiechu zdarzały się bardzo często. Upewniłam się też w przeświadczeniu, że podejście psychologiczne jest niesamowicie ważne w każdej sytuacji. Zarówno jeśli chodzi o porachunki mafijne jak i znalezienie dziecku miejsca w przedszkolu. Porady zamieszczone na początku każdego rozdziału są niezwykle istotne i warto o nich pamiętać.

    Nie jestem fanką poradników i rzadko po nie sięgam. Jednak w tym przypadku połączenie poradnika, kryminału i komedii to genialny pomysł. Świetnie się bawiłam przy tej nietuzinkowej lekturze. Z niecierpliwością czekam na kolejny tom.


Wydawnictwo Otwarte
stron: 400
cykl: Zabijaj uważnie (tom 1)
tytuł oryginału: Achtsam morden
Premiera 2 czerwca 2021 r.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz