środa, 12 maja 2021

Miasto z mgły - Carlos Ruiz Zafón

    9/10



   Jestem wielką fanką hiszpańskiego autora, przeczytałam wszystkie jego książki, więc gdy tylko usłyszałam, że ukaże się kolejna nie mogłam się doczekać. Zbiór opowiadań ukazał się w Polsce 5 maja, niespełna rok po śmierci autora.

   Nie przepadam za opowiadaniami i nie sięgam po nie często. Ale jako wielbicielka serii o Cmentarzu Zapomnianych Książek nie mogłam nie przeczytać „Miasta z mgły”. I nie żałuję! Absolutnie obowiązkowa lektura dla wszystkich, których oczarowały losy rodziny Sempere i klimatycznej księgarni przy ulicy Santa Ana. 

   „Miasto z mgły” to 11 opowiadań, w których spotkamy nowych bohaterów ale także Dawida Martina oraz przodków Daniela; poznajemy genezę Cmentarza Zapomnianych Książek, nie zabrako miejsca także dla diabolicznego wydawcy zwanego Corellim, a wszystko to w starej, osnutej mgłą Barcelonie. 

   Nie będę Wam zdradzać o czym są poszczególne opowiadania, bo o tym przekonacie się sami, gdy sięgnięcie po książkę. Zaznaczę tylko, że nie jest to pozycja wyłącznie dla fanów „Cienia Wiatru”.
 Myślę, że ci z Was, którzy jeszcze nie znają największego dzieła Carlosa Ruiza Zafona po przeczytaniu tego zbioru nabiorą ochoty na zapoznanie się nim. Do czego gorąco Was zachęcam. 


wyd.: Muza
stron 224
tytuł oryginalny: La Ciudad da Vapor










5 komentarzy:

  1. Od dawna zabieram się za Zafona i jakoś zawsze z czymś przegrywa... może to już jego czas :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze polecam.
      Jeśli nie jesteś pewien czy to ksiqzki dla Ciebie,to możesz zacząć właśnie od tych opowiadań 🙂

      Usuń
  2. Dawno temu czytałam inne książki autora, a tę serię polecę siostrze.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem jednym z fanów Cienia wiatru, więc chętnie sięgnę po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń