czwartek, 11 lutego 2021

Nielubiana - Nele Neuhaus

 7/10


   Lubię kryminały. Nawet bardzo lubię! Ale niemieckiego kryminału chyba jeszcze nie czytałam. Obawiałam się, że będą mnie denerwowały niemieckie nazwiska - długie i dziwne. 
Wiecie co? W ogóle mi to nie przeszkadzało. Historia jest tak ciekawa i wciągająca, ze nie sposób się oderwać, a tym bardziej zastanawiać jak się te nazwiska wymawia. Zaczęłam czytać i przepadłam na dobre.

   „Nielubiana” Nene Neuhaus to pierwsza część cyklu z parą przesympatycznych policjantów. Pia Kirchhoff i Oliver von Bodenstein przyjeżdżają na miejsce gdzie znaleziono zwłoki prokuratora. Na pierwszy rzut oka wygląda to na samobójstwo. Ale czy na pewno tak jest? Funkcjonariusze nie mają zbyt dużo czasu na zastanowienie się, ponieważ znaleziono kolejne ciało. Tym razem to młoda kobieta. Wygląda na to, że Isabel skoczyła z wieży widokowej. Samobójstwo? To by było zbyt oczywiste. Coś tu nie pasuje. Jak to w kryminale bywa, zaczyna się śledztwo. Okazuje się, ze podejrzanych o morderstwo Isabeli jest mnóstwo. Nikt nie darzył jej sympatią. Też byście jej nie lubili. Bogata, wyrachowana, nie licząca się absolutnie z nikim i niczym. Dla pieniędzy zrobi wszystko. Absolutnie wszystko! Po jej śmierci Pia i Oliver odkryli czym się zajmowała poza tym, że ujeżdżała konie w luksusowej stadninie koni. Podpadła tak wielu osobom, że znalezienie mordercy okazuje się niesamowicie trudne. Prawie każdy miał motyw. Począwszy od byłego męża, poprzez współpracowników, znajomych, pracowników kliniki weterynaryjnej, w której pracuje jej były mąż, zazdrosne żony (Isabel sypiała z każdym poznanym mężczyzną), na bracie kończąc.

   Opowieść zaczyna się w niedzielę 28 sierpnia 2005 roku, a kończy w niedzielę 11 września 2005 r. Aż trudno uwierzyć, że w ciągu dwóch tygodni może się tyle wydarzyć. Jedyne czego mi w tej książce brakowało to życie osobiste głównych bohaterów. Niby wiem, że Pia ma prawie byłego męża i wróciła do pracy po kilku latach przerwy. Oliver ma córkę, syna i żonę, która jeździ po całym świecie i nagrywa filmy dokumentalne. Poznałam też jego miłość sprzed lat. Ale jak dla mnie wątek życia osobistego mógłby być bardziej rozwinięty. 

   Przeczytajcie koniecznie.


Wyd.: Media Rodzina
Stron: 408
Tytuł oryginału: Eine unbeliebte Frau
Cykl: Oliver von Bodenstein i Pia Kirchhoff




2 komentarze:

  1. Mam w planach książki tej autorki, myślę, że mogłyby mi przypaść do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno. Po "Nielubianej" mam ochotę na więcej.

      Usuń