środa, 17 lutego 2021

Bezgwiezdne morze - Erin Morgenstern

 8/10

 


  „Cyrk nocy” to pozycja, którą w tej chwili można kupić tylko na portalach aukcyjnych za kwotę dużo wyższą niż ta sugerowana na okładce (widziałam egzemplarz za 170zł). Byłam bardzo ciekawa drugiej powieści spod pióra tej autorki, tym bardziej, że pierwsza książka autorki bardzo mi się podobała. Czy „Bezgwiezdne morze” jej dorówna?

   Lubicie książki o książkach? I o zagnaniu czasoprzestrzeni? 
Zachary Ezra Rowlins (znany także jako Syn Wróżbiarki) natyka się w bibliotece na książkę, która opisuje wydarzenie z jego życia. Nie podobne, ale identyczne. Zachary jest pewny, że to on jest bohaterem. Książka niestety nie ma autora, wydawnictwa - nic o niej nie wiadomo. Na tylnej okładce widnieją tylko trzy symbole: miecz, klucz, pszczoła. Podążając tym tropem chłopak trafia do tajemniczej Przystani nad Bezgwiezdnym Morzem. Miejsce to jest przesycone opowieściami, a książki są tam dosłownie wszędzie.
Istnieją jednak tajemnice i zagadki, które trzeba rozwiązać i podjąć decyzje komu zaufać, a komu nie. 
   Czy Zachary odnajdzie miłość swojego życia, która zagubiła się w czasie, czy sam zdoła odnaleźć się i wrócić do realnego świata, gdzie czeka na niego matka wierząc, że ciągle żyje, czy na pewno zaufał osobom wartym zaufania?

   Przyznam, że pierwsze 2 rozdziały nie zrobiły na mnie jakiegoś piorunującego wrażenia, nic szczególnego. ale kiedy fabuła zaczęła się rozwijać... Ach! Cóż to była za uczta! To jedna z tych historii, których zakończenie chcesz poznać, ale nie chcesz, żeby się skończyła! 


wyd.: Świat Książki
stron 660
tytuł oryginalny: The Starless Sea  

11 komentarzy:

  1. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem tej książki. Widziałam bardzo dużo pozytywnych opinii. Jestem coraz bardziej zaintrygowana tym tytułem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka jest na prawdę niesamowita! Żałuję tylko, że nie kupiłam jej w twardej oprawie, bo pod obwolutą jest przepiękna <3

      Usuń
  2. Nie przekonują mnie "książki o ksiązkach" :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj nie dla mnie tematy, zdecydowanie wolę postawić na literaturę faktu;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jest to do konca ksiażka, którą bym chciała przeczytać, ale z pewnoscią znajdzie wielu odbiorców

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak jest, cieszy się dość dużą popularnością ;)

      Usuń
  5. Wow, kusi mnie :o Zastanawiam się tylko skąd taka przebitka cenowa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne dlatego, że nakład się wyczerpał, a książka cały czas cieszy się zainteresowaniem. Przez cały czas, po cichutku liczę na to, że doczekam się dodruku :)

      Usuń
  6. Tak czasami bywa, że akcja nie może się rozwinąć, ale jak już zacznie nabierać tempa to czytamy ją z wielką uwagą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, jest kliku autorów, u których to częsta przypadłość :)

      Usuń
  7. Przyznaję, że nie słyszałam tego tytułu :) Ciekawe jakie jeszcze jeszcze ksiązki mozna znaleźć w takich cenach na aukcjach

    OdpowiedzUsuń