niedziela, 5 maja 2024

Historie podniebne - Jakub Małecki

 6/10






    Jestem fanką twórczości Jakuba Małeckiego, ale zdecydowanie nie jestem fanką opowiadań. Mimo to od dawna chciałam przeczytać tę książkę.
    
    W zbiorze znajdziemy siedem opowiadań; łączy je wspólna tematyka - każde z nich opowiada o przemijaniu i stracie, której  każdy z bohaterów doświadcza. Nie są to jednak ckliwe czy łzawe opowiastki. Wśród historii opowiadających o zwykłym życiu zwykłych ludzi znajdziemy także opowieści w klimacie fantastyki i to dość mrocznej. Nie mogę powiedzieć, żeby czytało mi się ten zbiór szybko i łatwo (mimo, że to tylko 160 stron). Nie mogę również powiedzieć, żeby te opowiadania mnie zachwyciły. W książkach Małeckiego które dotychczas czytałam była ta słynna małeckość, której tu nie mogłam znaleźć. Czy żałuję dwóch godzin poświęconych na przeczytanie „Historii podniebnych” - nie. Dla ostatniego opowiadania warto było!

wyd.: SQN
stron 160

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz