piątek, 13 października 2023

"Morderstwo wliczone w cenę, czyli 6 zleceń Lucji Słotkiej" Marta Guzowska, Leszek Talko

 10/10


     Jesień przyprawia Was o depresyjny nastrój? Mam sposób na to, żeby odmienić ten stan. Wystarczy zaprzyjaźnić się z Lucją Słotką, bohaterką literackiego serialu kryminalnego, który ukazał się w sześciu comiesięcznych odcinkach. Ja mam szczęście być posiadaczką książki "Morderstwo wliczone w cenę, czyli 6 zleceń Lucji Słotkiej" Marty Guzowskiej i Leszka Talko, gdzie te kilkudziesięciostronicowe opowiadania zostały zebrane razem.

     Kiedy nadciąga katastrofa, dobrze jest wezwać Home Disaster Manager Lucję (nie Łucję) Słotką (nie Słodką). Ta błyskotliwa i inteligentna kobieta rozwiąże każdy problem, a przy okazji znajdzie mordercę. Tak się bowiem składa, że tam, gdzie pojawia się ona, pojawia się również trup. Do pomocy zjawiają sie też dwaj policjanci, którzy bez pomocy Lucji, nigdy nie złapaliby sprawcy zabójstwa.

     Sześć kryminalnych zagadek, to przygoda, przy której uśmiech nie schodzi z twarzy.  Autorzy w przezabawny, sarkastyczny i przerysowany sposób, przedstawiają polskie realia. Bohaterkami i bohaterami historyjek są między innymi influenserki i influenserzy, milioner, piosenkarka, wróżki i wróże, pisarz, reżyser... Ich historie i mądrości życiowe są rozbrajające. Szczególnie rozbawili mnie policjanci i tym samym stali się moimi ulubionymi postaciami. Z niecierpliwością czekałam na ich pojawienie się.

     Książka jest bardzo wciągająca i kończąc jedną opowieść, od razu miałam ochotę na kolejną. I choć nie śmiałam się w głos podczas czytania, mój nastrój zdecydowanie się poprawiał. Dawno nie miałam tak dużej przyjemności z lektury. Co za tym idzie, czekam na więcej Lucji Słotkiej!

     Jeśli macie ochotę na świetnie napisaną komedię kryminalną, to wiecie co robić. Czytajcie!

Wydawnictwo Wielka Litera

Stron: 416

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz