wtorek, 26 października 2021

Moja lista gości - Rebecca Serle

6/10

 


   Decydując się na książkę „Moja lista gości” z księgarni taniaksiazka.pl byłam przekonana, że będzie to historia w stylu lekkie, łatwe i przyjemne. Do przeczytania i zapomnienia. Chyba jednak się pomyliłam...

   W swoje trzydzieste urodziny Sabrina zasiada do kolacji z najbliższą przyjaciółką, profesorem z czasów studiów, ojcem, narzeczonym oraz Audrey Hepburn.  
Towarzystwo o tyle nietypowe, że nie wszyscy z zebranych osób żyją...
   Dla Sabby ta kolacja to szansa na rozliczanie się z przeszłością, powiedzenie tego, co zostało pominięte i na uzyskanie odpowiedzi na pytania, które wcześniej nie padły. Dlaczego ojciec zostawił rodzinę? Czy kiedykolwiek kochał najstarszą córkę? Czy przyjaźń przetrwa wszystko? Czy można kochać za bardzo i czy sama miłość wystarczy by przetrwać?

   Książka, mimo iż na początku wydawała mi się odstresowującym czytadłem zapada w pamięć. Autorka porusza w niej ważną kwestię - żeby iść do przodu trzeba rozliczyć się z przeszłością.    
 „Moja lista gości” to opowieść o wielkiej miłości i czasie, którego jest mało. Zawsze chciałoby się go więcej, a kolacja, jak w baśniach,  skończy się o północy...


wyd.: Czwarta Strona
stron 320
tytuł oryginalny: The Dinner List 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz