piątek, 18 czerwca 2021

"Kłamstwa od serca" Emily Giffin

 7/10


    Emily Giffin napisała sporo książek. Moje życie potoczyło się tak, że dopiero w wieku 39 lat przeczytałam jedną z nich. Pierwszą, ale z całą pewnością nie ostatnią.

     "Kłamstwa od serca" to nietuzinkowa powieść, której akcja rozgrywa się w Nowym Jorku. Przypomniała mi ona ten trudny dla całego świata czas, kiedy to w wyniku zamachu terrorystycznego runęły wieże World Trade Center. Właśnie w tym pamiętnym roku 2001, kilka miesięcy przez atakiem, Cecily spotyka w barze przystojnego Granta. Ona przeżywa rozstanie z chłopakiem, on wydaje się być jej bratnią duszą. Czyżby miłość od pierwszego wejrzenia? Wszystko na to wskazuje. Ale nie może być tak różowo. Grant wyjeżdża z chorym bratem bliźniakiem  na leczenie do Londynu. Wracają dzień przed atakiem terrorystycznym. Następnego dnia (11 września) Cecily nie może się dodzwonić do ukochanego. Grant zostaje uznany za zmarłego, a na jaw wychodzą jego kłamstwa. 

    Pierwsza połowa książki jest zdecydowanie lepsza niż druga. Wiele rzeczy można się domyśleć, bo przecież sam tytuł sugeruje, że ktoś kłamie. I jak łatwo wywnioskować, to Grant nie jest zbyt prawdomówny. A wydawał się takim ideałem... Emily natomiast jest trochę naiwna i za bardzo ufa facetom. Ale jak większość kobiet pragnie ona miłości, stabilizacji, może nawet rycerza na białym koniu. Życie, jak to życie, daje jej jednak niezłego kopa.

   Chociaż rzadko czytam książki o miłości, to tę oceniam dość wysoko i nie ukrywam, że ciężko było mi się od niej oderwać. Chyba nawet trochę utożsamiałam się z Emily i razem z nią przeżywałam trudne chwile. Lekki styl powieści powoduje, że ta książka to doskonałe czytadło dla każdej kobiety. Jedyne co do mnie nie przemawia to okładka. Ale to moje subiektywne odczucie. Zakończenie też mogłoby być mniej oczywiste i przewidywalne. W ostatecznym rozrachunku książka zasłużyła u mnie na ocenę 7/10. 

Polecam!

Wydawnictwo Otwarte
Stron: 392
Tytuł oryginalny: The Lies That Bind
Premiera 30.06.2021

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz