niedziela, 28 marca 2021

"Nikt ci nie uwierzy" Magda Knedler

  6/10

    Po raz kolejny przeczytałam książkę opartą na faktach. I po raz kolejny się nie zawiodłam. Bardzo lubię trudną tematykę w literaturze. W książce „Nikt Ci nie uwierzy” autorka opisała najbardziej drastyczny i niszczący życie ofiary proceder jakim jest molestowanie seksualne. Jest to tym bardziej przerażające i niezrozumiałe jeśli osobą molestowaną jest dziecko.

    Z pierwszej strony książki wynika, że zostały zamordowane dwie dziewczynki, i że z jedną z nich oskarżony współżył. Nie wiem jak Was, ale mnie taki początek zachęca i daje nadzieję na świetną książkę. Tak, wiem... Jestem dziwna. Ale dobrze mi z tym. Wróćmy do książki. Od początku wiemy, że Ursel, która ma 12 lat i jej niewiele starsza kuzynka Dörte nie żyją. Rozdziały pisane są w formie listów. Rzadko spotykany sposób narracji, ale mnie się spodobał.

    Ursel mieszka z młodszą siostrą, babcią, matką i ojczymem Grupenem, którego nazywa Zmorą. Jak łatwo się domyśleć to właśnie mąż matki dopuszcza się na dziewczynce strasznych czynów. Na jego określenie przychodzi mi do głowy słowo „psychopata”. Potrafi tak zmanipulować całą rodzinę, że nikt nie jest w stanie się mu przeciwstawić. Wręcz przeciwnie. Wszyscy go podziwiają, bo przecież walczył w I wojnie światowej, stracił rękę... oj biedny Grupen. Nie jest on jednak taki biedny. Nie dość, że wykorzystuje seksualnie przybraną córkę, podrywa wszystkie panny w okolicy, przeciąga na swoją stronę babcię dziewczynek to jeszcze ma chrapkę na pałac, w którym mieszka Dörte. Dziewczyna nie jest jeszcze pełnoletnia i po śmierci ojca mieszka z opiekunką. Nasz psychopata proponuje Dörte małżeństwo. Generalnie to on każdej kobiecie obiecuje złote góry. A żona wie o wszystkim ale nie ma siły sie sprzeciwić.

    Ktoś kto nie miał do czynienia z psychopatą pewnie się zdziwi, że nikt nie był w stanie powstrzymać Grupena. Wszyscy znoszą jego poczynania w milczeniu. Kobiety są zastraszone, uzależnione od niego psychicznie i fizycznie. Boją się, że kiedy jego zabraknie one sobie nie poradzą. Tak działa psychopata. Tacy mężczyźni byli, są i będą. Pozostaje mieć nadzieję, że nigdy ich nie spotkamy. Bo jeśli wejdą do naszego życia, to uwierzcie mi, będzie bardzo trudno od nich uciec.

wyd.: MANDO

stron: 384


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz