piątek, 19 kwietnia 2024

"Z nienawiści do kobiet" Justyna Kopińska

 7/10


     Reportaże nigdy mi się nie znudzą. Czasem trafiam na słabsze, ale Justyna Kopińska jeszcze mnie nie zawiodła. "Z nienawiści do kobiet" to książka, którą czytałam z dużym zainteresowaniem.

     Już pierwszy reportaż pokazuje trudne i dramatyczne życie na przykładzie znanej wszystkim Violetty Villas. Takich historii jest więcej. Dziewczynka molestowana przez księdza, żołnierki przez przełożonego, olimpijka zmagająca się ze schizofrenią. Są też mężczyźni, którzy pomimo popełnionej zbrodni otrzymują niską karę - niewspółmierną do winy.

     Po przeczytaniu książki nasuwa się jeden wniosek: Polska jest krajem, w którym kobiety traktowane są jak ludzie gorszej kategorii. Cały czas muszą coś udowadniać, walczyć o swoje racje i prawa, szukać sprawiedliwości. Są ofiarami patriarchatu.

    Na końcu tego wyjątkowego zbioru reportaży, znajduje się wywiad Szymona Jadczaka z autorką. Wywiad bardzo ciekawy, przybliżający postać Justyny Kopińskiej i odsłaniający kulisy jej pracy. Prawdziwa perełka dla fanów.

    Spotkałam się z opiniami, że reportaże zamieszczone w książce "Z nienawiści dla kobiet" są powierzchowne i nie wyczerpują tematu. Być może tak jest, ale dla mnie nie ma to znaczenia. Czyta się po prostu świetnie. Polecam!

Wydawnictwo Świat Książki

Stron 224

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz