poniedziałek, 18 września 2023

"Człowiek w poszukiwaniu sensu. Wersja dla młodych czytelników" Viktor E. Frankl

 6/10


     Dawno nie czytałam nic z literatury obozowej. Postanowiłam to zmienić i sięgnęłam po światowy bestseller "Człowiek w poszukiwaniu sensu" Viktora E. Frankla, ale w wersji dla młodych czytelników.

     Swoją książkę autor zaczął pisać zanim trafił do obozu koncentracyjnego. Podczas aresztowania miał przy sobie rękopis. Stracił go. Zdołał jednak odtworzyć swoje dzieło, a to przez co przeszedł w obozach, miało duży wpływ na jego ostateczną wersję. A przeszedł przez piekło. Głód, wycieńczenie, choroby, ciężka praca i poniżenie były tam na porządku dziennym. Trzeba było mieć dużo szczęścia żeby przeżyć. Jednak równie ważna jak fizyczność była psychika, a trudno o dobry nastrój w takim miejscu.

     Przeczytacie nie tylko o wydarzeniach w obozach koncentracyjnych, w których przebywał autor, ale również o logoterapii. Jej głównym założeniem jest poszukiwanie sensu życia. Jako że jest to wersja książki dla młodszych czytelników, temat psychologii został skrócony. Trudno mi powiedzieć jak bardzo, bo nie czytałam oryginału, ale jak dla mnie było go wystarczająco.

     A teraz hit! Na odwrocie książki jest informacja, że zamieszczono w niej zdjęcia i mapy. I wiecie co? Nie ma tam ani jednej fotografii, o mapach nie wspominając. O co tu chodzi? Nie wiem. Wygląda mi to na grubą pomyłkę wydawnictwa.

     Co by nie mówić bestseller Frankla jest bardzo dobrą książką, którą mogę z czystym sumieniem polecić każdemu. Myślę, że spodoba się zarówno wielbicielom literatury obozowej, jak i dzieł z zakresu psychologii. Warto pochylić się nad tematem i zastanowić się nad sensem życia. Czytajcie!

Wydawnictwo Czarna Owca

Stron: 192

Tytuł oryginału: Man's Search for Meaning: Young Adult Edition

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz