wtorek, 1 sierpnia 2023

"Małe ogniska" Celeste Ng

 7/10


    Na podstawie powieści Celest Ng pt. "Małe ogniska" powstał miniserial. Czy warto go zobaczyć? Tego nie wiem, ale wiem, że czas spędzony z tą książką nie będzie stracony.

    W Shaker Heights wszyscy sztywno trzymają się zasad. Wszelkie odstępstwa od nich nie są tolerowane. Mieszkańcy żyją tak od zawsze i nikomu to nie przeszkadza. Pearl i jej matka Mia chcą osiedlić się tutaj na stałe. W tym celu wynajmują dom od Eleny, matki czworga nastolatków. Nowo przybyłe diametralnie różnią się od rodziny Eleny, a jednak znajdują wspólny język i ich spotkania stają się coraz częstsze. I może wszystko byłoby dobrze, gdyby nie afera z porzuconym azjatyckim dzieckiem. Elena za wszelką cenę chce dowiedzieć się jaką tajemnicę skrywa Mia.

     Książka jest naprawdę bardzo dobra i porusza ważne tematy. Mamy tu pięcioro nastolatków, z których każdy jest inny, ale wchodzenie w dorosłość sprawia im tak samo dużo problemów. Są chwile dobre i takie gdzie łzy płyną strumieniami. Autorka pisze o niebywale trudnych relacjach międzyludzkich oraz o tym, że przeszłość prędzej czy później nas dogoni i tajemnice zawsze wyjdą na jaw.

     Jestem pod wrażeniem powieści "Małe ogniska" i czytanie jej było ciekawym doświadczeniem. Nie wiedziałam czego mogę się spodziewać, dzięki temu miło się zaskoczyłam. Nabrałam też ochoty na inne książki autorki, bo jej styl zdecydowanie przypadł mi do gustu. Niby prosty, a jednak ma w sobie coś, co spowodowało, że płynęłam przez kolejne strony książki. 

      Dajcie się wciągnąć w świat bohaterek i bohaterów opowieści, która nie będzie Was nudziła ani przez chwilę. Polecam Wam tę zaskakującą i zagmatwaną historię. Czytajcie!

Wydawnictwo Relacja

Stron: 416

Tytuł oryginału: Little Fires Everywhere

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz