czwartek, 23 marca 2023

Ariadna - Jennifer Saint

  4/10



   Od zawsze lubiłam mitologię grecką; bogowie, boginie, herosi ich walki, związki, intrygi. Dlatego byłam przekonana, że "Ariadna" mnie zachwyci.

    Niestety, choć książka miała duży potencjał i mogła być naprawdę porywająca lekturą, autorka poszła w złą stronę.
¾ opowieści to historia tytułowej bohaterki, która niczym pensjonarka wzdycha do herosa Tezeusza, spijając każde słowo z jego ust. Gdy ten ją wykorzystał i porzucił na wyspie na pewną śmierć ona nadal marzy o tym, że jednak po nią wróci. Okazuje się jednak, że książę Aten nie ma takiego zamiaru, a Ariadnę od śmierci głodowej ratuje bóg Dionizos, do którego ta wzdycha przez resztę książki. Rodzi mu pięcioro dzieci i staje się przykładną kurą domową. Pasjonujące...

    Ostatnie kilkadziesiąt stron dłużyło mi się niemiłosiernie, nie porzuciłam jednak lektury w nadziei, że chociaż na końcu coś się zadzieje. Niestety.
Nie trakcie czasu na tę książkę, nie warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz