czwartek, 3 marca 2022

"Zdrada ciała. Psychologia lęku i rozpaczy" Alexander Lowen

 6/10


      Nazwisko Lowen z pewnością nie jest obce osobom interesującym się psychologią. Napisał mnóstwo książek, a ja miałam przyjemność przeczytania najnowszej. 

     Tytuł "Zdrada ciała" może kojarzyć się dwuznacznie. Lowen udowadnia, że nasz wygląd mówi o tym, czy cierpimy na chorobę psychiczną. Okazuje się, że osoby z osobowością schizoidalną i schizofrenicy mają charakterystyczny wyraz twarzy, spojrzenie, a nawet sylwetkę. A skoro tak jest, to w leczeniu należy zająć się nie tylko psychiką, ale pracować również z ciałem. Wszystkie takie zaburzenia kształtują się w bardzo wczesnym dzieciństwie. Jeśli rodzice nie dają dziecku miłości, akceptacji i bliskości, to najzwyczajniej w świecie rujnują jego osobowość. Rola rodziców jest niezwykle ważna w każdej dziedzinie rozwoju potomka, także seksualnej.

     Książka zawiera nie tylko mnóstwo ciekawostek, ale również wskazówki dla terapeutów. Choroby i zaburzenia przedstawione są na przykładach prawdziwych pacjentów, których leczył autor. Jest on bowiem wybitnym psychiatrą i psychoterapeutą. Z racji tego, w książce nie brakuje terminów medycznych i specjalistycznego języka, ale laikowi (takiemu jak ja) nie będzie to przeszkadzało. Czytałam z dużym zainteresowaniem i dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy, także o sobie. 


Wydawnictwo Czarna Owca
Stron: 336
Tytuł oryginału: The betrayal of the body

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz