wtorek, 10 maja 2022

Siedem lat ciemności - Jeong You Jeong

 6/10


    Czytaliście kiedyś thriller rodem z Korei? Ja wcześniej nie miałam okazji, dlatego też byłam ciekawa czy coś mnie w tej książce zaskoczy -  na stronie TaniaKsiążka.pl zamówiłam więc „Siedem lat ciemności”.

    Jest to opowieść osiemnastoletniego chłopaka, którego ojciec siedem lat wcześniej popełnił straszną zbrodnię. Zniszczył tym samym nie tylko swoje życie (które wkrótce zakończy kara śmierci) ale także życie swojego syna, który jako dziecko tułał się od jednego członka rodziny do kolejnego, zmieniając co rusz szkoły i nigdzie nie zagrzewając miejsca na dłużej. W końcu trafia pod skrzydła przyjaciela rodziny, pana Ahna, gdzie powoli zaczyna się wszystko układać. Jednak przeszłość nie daje o sobie zapomnieć. Sowon dostaje paczkę, w której znajduje plik kartek, maszynopis książki. Opisuje ona czas, gdy doszło do tragedii na jeziorze Seryong, tylko czy chłopak jest gotowy, aby poznać całą prawdę? 

    Książka jest ciekawa ale wymagająca, zawiła fabuła, mnogość bohaterów (dodatkową trudność w ich zapamiętywaniu sprawiały mi nietypowe, jak dla mnie, imiona), całość jest mroczna i przytłaczająca. Nie jest to historia, którą da się przeczytać "na raz". 
Teoretycznie mamy tu wszystko, co powinien zawierać dobry thriller, tajemnicę, trochę brutalności i przemocy... Jednak mimo to, czegoś mi zabrakło. 

     Po nieoczywiste jak i wyczekiwane nowości zapraszam Was do księgarni internetowej TaniaKsiazka.pl


wyd.: Mova
stron 384




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz