niedziela, 22 marca 2015

Cyrk nocy - Erin Morgenstern

7/10


   Baśń z przełomu wieków - tak najkrócej można określić debiutancką powieść amerykańskiej artystki.

   Czy widzieliście kiedyś cyrk, który otwarty jest tylko i wyłącznie w noc? Od zachodu do wschodu słońca? A cyrkowe namioty oraz stroje artystów nie są pstrokato - kolorowe a czarno - białe? Tym właśnie cechuje się Le Cirque des Reves, lecz najważniejsze znajdziesz, gdy zdecydujesz się wejść do któregoś z namiotów. Każdy z nich bowiem wypełniony jest prawdziwą magią. Nie znajdziesz tu klaunów z czerwonymi nosami, ani dzikich, groźnych ryczących zwierząt. Natkniesz się za to na spektakle tak niesamowite, że nie raz braknie ci tchu, a oczom trudno będzie uwierzyć w to, co widzą. 
W takiej właśnie scenerii rozegra się pojedynek, w którym jedno z uczestników będzie musiało zginąć. Wiedzą o tym oboje, z pewnością byłoby im łatwiej, gdyby się nie kochali. Ale Celia i Marco mimo wszystkich przeciwności losu pałają do siebie niewyobrażalnie silnym uczuciem i choćby nie wiem, jak bardzo tego chcieli, nie są w stanie z tym walczyć, nie potrafią. 
Pozostaje do rozwikłania jeszcze jedna kwestia - co stanie się z cyrkiem, gdy pojedynek się skończy, gdy magia, którą podtrzymują go bohaterzy się skończy, czy razem z nią skończy się Cyrk Nocy?

   Opowieść o cyrku pojawiającym się nie wiadomo skąd zauroczyła mnie. Nie jest to z pewnością bardzo ambitna literatura, ale przecież czytanie ma dostarczać przyjemności, prawda? A lektura tej książki z pewnością do przyjemnych należała. Moja wyobraźnia bez trudu przekuwała przeczytane słowa na obrazy, nie trudno było mi wyobrazić sobie cyrk, bohaterów i zapach karmelowego popcornu. Gdy miała powstać ekranizacja tej powieści dobrze zrobić mógłby to tylko Tim Burton.

wyd.: Świat Książki
stron 430
wydanie I (październik 2012)
tytuł oryginalny: The Night Circus

7 komentarzy:

  1. Książka zalega na mojej półce od dawna, nawet, szczerze mówiąc nie wiedziałam o czym ona jest, kiedy ją kupowałam (cudowna biedronka i jej przeceny...:)). Jednak myślę, że w końcu się za nią zabiorę - potrzebuję czegoś, co szybko się przeczyta i przy czym uda mi się trochę zrelaksować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi niezwykle oryginalnie i tajemniczo, aż mam chęć przeczytać!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Brzmi ciekawie, to fakt, ale zdecydowanie to nie moja "bajka". Wolę kryminały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wydaje się ciekawa - chyba trafi na moją listę "Must have" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powiem szczerze, że bardzo zaciekawił mnie ten jakoby krótki "wstęp". Coś czuję, że niedługo książka ta będzie moja :)
    Przy okazji zapraszam na nasze recenzje:
    http://blogcircusofdreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Powiem szczerze, że bardzo zaciekawił mnie ten jakoby krótki "wstęp". Coś czuję, że niedługo książka ta będzie moja :)
    Przy okazji zapraszam na nasze recenzje:
    http://blogcircusofdreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zaciekawiłaś ;)
    http://www.ksiazkiponadniebo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń